• ש. יול 27th, 2024

אירוע מסיק ייחודי נערך בגבעת התחמושת בשיתוף פעולה עם ארגון השומר החדש

לאורך השבוע שעבר, הגיעו במשך יומיים כ-600 בני נוער וילדים לאירוע מסיק באתר מורשת מלחמת ששת הימים בגבעת התחמושת, שנערך לזכרם של הנופלים בחזית ירושלים במלחמת ששת הימים. במסגרת שיתוף הפעולה הייחודי שהתקיים בין ארגון "השומר החדש" לבין הנהלת גבעת התחמושת, הגיעו לשטח תלמידים מחמישה בתי ספר שונים בירושלים, ובתוכם שני בתי ספר של תלמידים עם צרכים מיוחדים. באירוע נכחו נציגי המשפחות השכולות של נופלי המערכה על ירושלים.

לאחר מלחמת ששת הימים ניטעו ע״י המשפחות השכולות באתר מורשת הקרב גבעת התחמושת, 182 עצי זית לזכרם של הלוחמים שנפלו בחזית ירושלים. לאורך השנים, הזיתים לא נמסקו והעצים לא עובדו וטופחו. לפני כשנתיים, הגיעו בפעם הראשונה מתנדבים שמסקו את עצי הזית. לאורך השנה האחרונה, מדריכים מארגון "השומר החדש" הגיעו לשטח עם קבוצות מתנדבים מכל רחבי הארץ על מנת לעבד את הקרקע ולטפח את עצי הזית. במהלך האירוע, בנוסף למסיק עצמו זכו התלמידים לשמוע את סיפורי הקרב מפי לוחמים ומפי המשפחות השכולות.  חיבור מיוחד נוצר בין בני נוער דתיים וחילונים ובין נוער לילדים עם צרכים מיוחדים לבין המשפחות השכולות.

קרדיט: השומר החדש

בתום האירוע נמסקו בסך הכל 300 קילו של זיתים מהם הופקו בהתנדבות מעל 40 ליטר של שמן זית בבית הבד "בד ושמן" בבית חנן באדיבות הזוג מוש וחני אשכנזי. שמן הזית יחולק למשפחות השכולות, לותיקי המערכה ולבתי הספר שלקחו חלק במסיק.

יעקב שלייכר, מנהל מרחב בקעה וירושלים בשומר החדש: "182 עצי זית שנטעו לזכר הנופלים עד היום עצים אלו נושאים פרי ומהווים אות ועדות סמלית לכמיהה האישית, המשפחתית והלאומית לשלום ולבחירה בחיים. אירוע המסיק איפשר לתלמידים לגעת בשכבות השונות של המורשת הישראלית – בחיבור בין אירועי העבר לבין החיבור לאדמה והצמחת העתיד. מעצים לראות מגוון רחב של אנשים, אוהבי הארץ, מכל גווני הקשת הישראלית זוכרים את הנופלים ומתחברים לאדמה"

קרדיט: ארגון השומר החדש

אלון ולד, גבעת התחמושת:"כ-״ילד גבעה נצחי״ עמדתי מהצד נפעם לאורך שני ימי המסיק. ראיתי כיצד נסגר מעגל סמלי. מעגל שתחילתו בבחירה הסמלית של המשפחות השכולות בחיים ונטיעת עצי זית באדמה הכואבת והמדממת. עמדתי דומע כשראיתי את אותו הילד שהייתי חובט בעץ הזית בנחישות עם חבריו כשבאותו הזמן למרגלותיהם יושבות שתי נערות עם צרכים מיוחדים ומלקטות בתשומת לב ובאותה נחישות את הזיתים מהמחצלת. שוב ״נכבשה״ הגבעה וגם הפעם בשם ולמען החיים והערכים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *