• ש. יול 27th, 2024

הידרופוניקה – כל השיטות במקום אחד

Byערן טוויטו

פבר 8, 2022
הידרופוניקה

גידול הידרופוני הוא למעשה גידול מדהים שמאפשר לכל אחד ואחת מכם לקחת את יכולות הגידול אליו הביתה. כמו כן, במקביל נשמע כי יותר ויותר אנשים עושים מהדבר הזה עסק מסחרי לכל דבר וכך בוחרים גידול הידרופוני מושלם שמביא להם ישירות הביתה את היבול האישי.

הכירו את שיטת גידול הידרופוני סופח לחות, שיטה מבוססת באין מצע של אדמה או קרקע. באמצעות תאורה לגידול צמחים וכן נורות לד לגידול צמחים, זה אולי יעלה לכם יותר מהרגיל, אבל אם חושבים על השקעה לעתיד טוב יותר זו בהחלט הדרך לגדל את הירקות שלכם בצורה שתמיד חלמתם עליהם – גידול ללא חרקים, נגעים ובעיקר עם טעם אורגני מדהים.

אז איך זה עובד באמת? גידול הידרופוני מאפשר לצמחים לגדול על בסיס של דשן נוזלי ומים, שני החומרים הללו מסנכרנים ביניהם וכך נוצרת תמיסה הידרופונית מדהימה שמזינה את הצמחים והירקות שאתם מנסים לגדל על תקן קבוע.

מה הבסיס לכל שיטות הגידול? גידול הידרופוני

לצד כל השיטות, גידול הידרופוני שלצידו מכשירים נכונים, מכשיר סופח לחות, תאורה לגידול צמחים נכונה וכן נורות לד לגידול צמחים חשוב לדבר גם על האוורור של התמיסה עצמה, זו הנוצרת מהמים והדשן הנוזלי והיא זו שתהיה אחראית למעשה על סביבת השורשים שזה עתה שתלתם בגינה הפרטית שלכם.

אז אמנם מדובר בשיטות מגוונות ושונות מבחינת מיקום הגידול וההצבה שלהם ועדיין, כל שיטה תעביר את אספקת ההזנה בצורה אחרת אבל השאיפה היא להשיג את ההזנה הנכונה ביותר עבור הצמח או השורשים המסוימים וזה מה שמסביר מדוע יש לבחור את השיטה בדיוק לצורך של השורשים או הצמחים אותם שתלתם זה הרגע.

במה חשוב להתחשב לפני שבוחרים את שיטת הגידול המתאימה ביותר?

ראשית חשוב להבין מה אתם רוצים לגדל באמת? הסיבה להתאמת שיטות אחרות משום שהצמחים העליים ידרשו גידול קצר בעוד השורשים עצמם והפרי עצמו ייקח הרבה יותר זמן ועיתים יידרש כאן מצע שיתמוך בשורשים עצמם.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את התנאים, את כמות החשמל או תלות החשמל ובידי מי אתם מפקידים את המשימה.

המאמר בחסות חדשות תל אביב BN

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *