• ש. יול 27th, 2024

הממשלה אישרה: בית אלברט איינשטיין יוקם בירושלים – בתקציב של 64 מלש״ח

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית החלטה להקים את בית אלברט אינשטיין בירושלים, בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית. ההחלטה היא יוזמה משותפת של האוניברסיטה העברית, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד ירושלים ומורשת.

ההחלטה כוללת הקמת מבנה ייחודי בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית, בו ישכון ארכיון איינשטיין המלא. הארכיון יונגש לציבור לרבות באופן דיגיטלי, ויהווה מתחם חדשני לחינוך מדעי וטכנולוגי.

כמו כן, המוזיאון יציג את מורשתו, פועלו ומחקריו של זוכה פרס נובל פרופ' אלברט איינשטיין. בעזרת שיטות תצוגה מודרניות, הדגמות מדעיות ומסמכים מקוריים תוצג תרומתו האדירה של איינשטיין למדע, את השפעת התגליות שלו על חיינו היום, את העניין שלו בנושאים שהיו בזמנו על סדר היום של האנושות, את הפעילות הציבורית שלו, ואת הקשר העמוק שלו עם גורלו של העם היהודי, עם מדינת ישראל ועם האוניברסיטה העברית.

הקהל יוכל לבקר בספרייה הפרטית המשוחזרת של איינשטיין, להיכנס למשרדו המשוחזר, ואף לעיין במסמכים מקוריים. מנהלי הפרויקט מצפים שבית אלברט איינשטיין יהפוך גם לאבן שואבת לתיירות ולחיזוק המתחם הממשלתי והאקדמי במרכז ירושלים.

סך התקציב הממשלתי שיוקצה לפרויקט עומד על 22.5 מיליון שקלים, מול 41 מיליון שקלים שיוקצו לפרויקט מצד האוניברסיטה העברית.

ראש הממשלה יאיר לפיד:
"מדינת ישראל חולקת היום כבוד למורשתו ופועלו של גדול המדענים בהיסטוריה – פרופ' אלברט אינשטיין.
אין יותר מתאים מההחלטה שאישרנו זה עתה בממשלה, ביום פתיחת שנת הלימודית האקדמית. כולי תקווה שהמוזיאון יהיה כתובת לדור הבא במדינה, וכך יוכל ללמוד על הישגיו פורצי הדרך והאופן בו שינה אינשטיין את העולם כולו. אני מברך את ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט על קידום והובלת ההחלטה החשובה הזאת ואת כל השותפים לדרך".

קרדיט: pexels

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אין מקום מתאים יותר להקמת מוזיאון לאחד מגדולי הפיזיקאים בכל הזמנים ואחד המוחות המבריקים שקמו לעם היהודי, אלברט איינשטיין, מאשר בלבה של האוניברסיטה העברית בירושלים. השקעה במוזיאון שיציג את מורשתו ופועלו של אינשטיין, שהישגיו המדעיים שינו את עולם הפיזיקה ומשפיעים עד היום, תביא לחיזוק האקדמיה הישראלית ותזכיר לכולנו את חשיבותה של הקניית השכלה מדעית ברמה הגבוה ביותר".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: ״ביום פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אנו מביאים החלטה משמעותית לחיזוק האקדמיה הישראלית, בירת ישראל והאוניברסיטה העברית. הקמת בית אלברט איינשטיין וקביעת בית קבע לארכיונו המלא תחזק את מעמד האקדמיה הישראלית בכלל והאוניברסיטה העברית בפרט בזירה הבינלאומית, תחזק את מעמדה הבין לאומי של ירושלים כבירת ישראל, ותביא עשרות אלפי תיירים שיגיעו למוזיאון הייחודי. אני מודה לשותפים בממשלה ובאוניברסיטה לפרויקט המיוחד, וכבוגר ומרצה לשעבר באוניברסיטה העברית מאחל הצלחה רבה למאות אלפי הסטודנטים שהחלו היום את לימודיהם באקדמיה״

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, ציין כי: "מורשת המצויינות המחקרית והאקדמית של אלברט איינשטיין, מתומכיה הבולטים של מדינת ישראל ומאבות המייסדים של האוניברסיטה העברית, מצויה בכל אחת מאבני היסוד עליה מושתתת האוניברסיטה העברית. הישגיו המדעיים של איינשטיין, ששינו את עולם הפיזיקה משפיעים עד היום על החיים של כל אחד ואחת מאיתנו- מתחום הלייזר, דרך אנרגיה גרעינית וטיסות לחלל. מקורם של כל אלה ועוד בתאוריית היחסות שפיתח בראשית המאה הקודמת. בשמי ושם קהילת האוניברסיטה העברית אני רוצה להודות לממשלת ישראל על קידום מוזיאון שישמר ויוקיר את מורשתו של גדול המדענים של זמננו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *