• ש. יול 27th, 2024

לקראת ראש השנה: חלוקת מזון הגדולה של בני הנוער מארגון סח"י בירושלים

ארגון סח"י, בתמיכת ראש העיר משה ליאון ומינהל חינוך, ובשיתוף בתי ספר מכל העיר, קיימו השבוע חלוקה אזורית לכ-3,500 משפחות וקשישים בעיר לכבוד החג.

בני הנוער הפעילים בארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית) מקיימים פעילויות של נתינה בעיר על בסיס שבועי, וכן יוזמים פרוייקטים סביב חגים ואירועים מיוחדים, בתמיכת מינהל החינוך של עיריית ירושלים. הפעילות מצמיחה שכבת מנהיגות של נוער, מתוך השכונות, כדי לייצר השפעה משמעותית. היום הם יצאו במבצע מיוחד לכבוד החגים, בהשתתפות מאות בני נוער מירושלים ועשרות מתנדבים.

בני הנוער מארגון סח"י עסקו בשבועות האחרונים באיסוף תרומות ומזון, כדי להכין חבילות מיוחדות לחג לנזקקים כמתן בסתר. סח"י פעילים בעשרות שכונות בעיר, כאשר היום כל הקבוצות התרכזו בשכונת תלפיות לחלוקה הגדולה בשנה. 

קרדיט צילום סחי

אברהם חיון, מנכ"ל ארגון סח"י: "בני הנוער של סח"י מקדישים את הזמן שלהם לעשיית טוב בשכונות ירושלים במהלך כל השנה, בפעילות קבועה, אך בראש השנה, באופן מיוחד, הנערים והנערות המתנדבים, דואגים שכולם בעיר יוכלו לחגוג ולפתוח את השנה החדשה בכבוד. בזכות הערבות ההדדית והשותפות של תושבי העיר והתמיכה של עיריית ירושלים, החלוקה היום היא הגדולה ביותר השנה". 

בארגון סח"י פיתחו מודל חינוכי ייחודי, במסגרתו בני נוער החיים בשכונות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל מקימים סיירת חסד המסייעת לנזקקים בשכונה. בני הנוער מאתרים קשישים ומשפחות הזקוקות לסיוע בקהילה, מחלקים עבורם מזון בסתר בכל שבוע, ויוזמים פעולות סיוע מקומיות בהתאם לצרכי השכונה, כגון שיפוץ בתים לקשישים, מניעת חרמות על ילדים, עזרה לבעלי מוגבלויות ועוד. בזכות הנתינה, בני הנוער מפתחים תחושת מסוגלות ושייכות קהילתית, הם בוחרים במסלול חיובי ומתרחקים ממעגלים שליליים, אלימות והתמכרויות. במקביל, הם עוזרים לאלפי משפחות וקשישים הזקוקים לסיוע.  

קרדיט צילום סחי

בירושלים, לסח"י יש סיירות חסד של מאות בני נוער הפרוסות בכל רחבי העיר, והם פועלים גם בשיתוף בתי ספר בעיר. השנה, לראשונה, סח"י גם הקימה שנת שירות בירושלים, בשיתוף הקרן לירושלים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *